lördag 30 januari 2010

Mordhotade!

Ja, ni läste rätt... BÅDE Kung Dino och hans matte har blivit mordhotade!!!

Dessutom har de båda hoten kommit från olika underhuggare på mattens jobb.

Är det rätt det? Ska det verkligen vara så? (som Sverker Olofsson skulle ha sagt)


Historierna bakom de båda mordhoten är följande:
Kung Dino var som ni redan vet KUNG på allmänlydnadskursen sist, varpå kursledaren tillika mattens jobbunderhuggare utbrast:
"Och lapphunden vad gör vi med honom? Han är så jävla lydig så han borde skjutas!!!"

!!!??? Hur menade hon då???!!!


Och bara några dagar tidigare utbrast en annan underhuggare till matten: "Jag ska strypa dig!!!"
Och det bara för den lilla anledningen att matten lixom bara "råkade" säga upp henne... på skoj lixom...

Som ni redan vet händer det att det ibland helt oplanerat hoppar ord ur mattens mun som hon egentligen inte har planerat att säga...

Den här underhuggaren är en rätt ny, jättesöt och superduktig tjej. Jag skulle bara ringa henne för att säga att jag hade tråkiga nyheter till henne för hennes pass på lördagar ska ändras.
Men när jag väl står där med luren i handen bara råkar jag säga: "Jag har tråkiga nyheter för dig. Vi är INTE ALLS nöjda med ditt jobb så tyvärr måste du sluta!"
Det blev dödstyst i luren någon sekund innan jag inte kunde hålla mig och började asgarva.
Frustande fick jag fram; "Nej jag skojja bara!!! Vi är supernöjda med dig men ditt pass på lördagar ska ändras!!!"

Då kom mordhotet: "åååh, jag ska strypa dig!!!"

Övriga underhuggare hade MYCKET roligt åt uppsägningen för de som har varit med ett tag skulle aldrig ta matten på allvar. (förmodligen skulle de välja ut ett lämpligt finger och sätta upp framför ansiktet på matten...)

Tänk vilken personal man har, jag funderar på att säga upp mig... Eller föresten det är ju´ jag som är personalchef så jag säger nog upp dem istället!

Problemet är bara att ingen kommer att tro mig... :)

5 kommentarer:

Jens Isaksson sa...

Kära nån, slå ihjäl dem innan de hinner före...
I övrigt var de spännande att se att management by fear fått en ny ung omslagsflicka, istället för de vanliga gamla gubbarna.

Irene sa...

Alltså, skulle hundar leva under mordhot för att de är för lydiga, ja då kan jag nog andas ut vad gäller den lille Huliganen!

Jeanette och Dino sa...

Ulrika; Ja, management by fear är bra! Jag brukar även köra "management by not asking first" precis som Percy Nilegård gjorde! ;)

Irene; Det normala är nog precis tvärtom faktiskt men eftersom vi kör "skadeglädje är den enda sanna glädjen" när det gäller lydnaden på våra hundar mina underhuggare och jag så kommer mordhoten haglande när de lyder... ;)

www.dietdog.se/dogblogg sa...

Alltså, jag tycker att du (oförskyllt) har hamnat i en väldigt tråkig situation. Mitt tips är: burka.
Burka är ju faktiskt väldigt i ropet just nu. Och dessutom så praktiskt eftersom ingen vet att det är just du, Kungens fridsamma matte, inuti burkan. Och så funkar det ju fint med burka + trosor, något av de par du inte kastat bort. Hur du ska göra med Kungen vet jag däremot inte. Jag menar, en lapphund i burka känns helt fel. Men du skulle förstås kunna hälla det överflödiga blodet över honom före nästa träningspass och komma inhastande med andan i halsen och berätta att han just slitit sig och rejvat loss i ett dagis. Eller är det FÖR mycket, tycker du? Ja, jag försöker bara hjälpa till, typ.

Jea sa...

Burka is tha shit! Tack för tipsen, ska prova dem alla! ;)