lördag 30 januari 2010

skankar bortskänkes

Själv är jag en sådan konstig människa så jag tycker om att städa och rensa ut. Eller själva städningen i sig vet jag inte... Men jag gillar resultatet och tycker därför att det är värt att göra det.

Genom åren har det blivit en hel del utrensningar av diverse saker. Erkännas ska att jag många gånger sedan saknat det jag rensat bort, då jag har en förmåga att rensa lite för "hårt" när jag gör det...

Härom dagen bestämde jag mig för att nu skull jag inventera mina trosor. 64 stycken hade jag !!!
Vem behöver så många??? Det underliga är att just trosor har jag VÄLDIGT svårt för att rensa bort...

Jag bestämde mig för att 1/3 skulle bort. Vilket innebar att 21,33 trosor skulle bort.
Jag tog ett djupt andetag och började... Och som jag räknade och räknade, det sved sååå... (ja jag har aldrig påstått att jag är riktigt riktig...) Tillslut blev det 20 stycken som hamnade i sopen.
Men... någon riktig tillfredställelse (som jag brukar känna vid utrensningstillfällen) över min bedrift kände jag aldrig...

Nu har turen till frysen kommit. Jag insåg att jag hade ett helt fack med rådjurs och kronhjortsben/skankar och 1-2 liter blod liggandes som aldrig blir använt. Dino älskar att viltspåra, men det krävs lite för mycket planerande för den här matten att göra det, då man måste ta fram i förväg och tina. När den här matten får för sig något ska det ske PÅ EN GÅNG!
Hon har därför kommit på att personspår passar henne bättre att lägga.

Sååå... Har någon vägarna förbi Uppsala och vill ha skankarna och blodet till skänks så hör av er, det känns onödigt att kasta...

1 kommentar:

Syster-Yster sa...

men ursäkta...varför fortsätter du att köpa trosor....?