lördag 23 januari 2010

Kurs

Andra gången på vardagslydnadskursen och det gick såååå bra!!!

Jag hade Dino lös (som jag är lite orolig att ha, för jag litar inte riktigt på honom när det gäller att dra iväg)
Vi körde inkallning förbi de andra hundarna, vi mötte varandra på väg och hundarna fick gå närmast varandra, (fast Dino bytte sida eller gick bakom mig precis i höjd med mötet för att VERKLIGEN visa matte att han inte tänkte gå fram till den andra hunden) vi satte hundarna en bit ifrån varandra och gick och ställde oss nästan framme vid den andras hund och kallade in (hundarna blev alltså tvungna att i full karriär möta varandra och passera varandra för att komma till matte).
OCH HAN KLARADE ALLT GALANT!!!

Det trodde jag aldrig! Jag är såååå nöjd!!!

Kursarna:
Dino (som inte vill sitta för nära surgubben), Oliver, Sammi, Chester, Mattis och Nova

2 kommentarer:

Jens Isaksson sa...

Bra att kursen var värd vad du betalade. *fniss* (kunde bara inte låta bli...)
Vad kul att det gick bra! Nu är kungen lika duktig som sina undersåtar!

Anonym sa...

Härligt att höra att det gick så bra...Duktiga ni :o)
Kramar från Pia i Bredbäck