lördag 13 februari 2010

De 7 dödssynderna...

Förra veckan fick jag en bloggaward. Det var smickrande och roligt på alla sätt.
Men det fanns ett men... Med awarden följe ett åtagande att man skulle berätta 7 saker om sig själv.

Ja kära nå´n... Jag funderade och funderade på om jag lite skrytsamt skulle berätta om dolda talanger eller tvärtom om när jag gjort bort mig.
Men så ploppade det upp: Det första man nog ändå tänker när det gäller mig är nog SYND.

Ta t.ex. min känsla av vällust och lättja när jag frossar i semlor.
Faktiskt har det gått så långt att ser jag någon annan äta semlor och jag själv ingen får, känner jag både vrede och avund.
Medans jag däremot girigt kan äta semla och med högmod inte känna den minsta sympati för den som blir utan.

;)

2 kommentarer:

Larsson sa...

*gapskrattar*

Nej, man ska INTE hymla. Sanningar är till för att sägas!!

Jens Isaksson sa...

Jag har ätit semla idag, bara så du vet.