måndag 1 februari 2010

Motion

Nu ska jag bikta mig och erkänna att Kungen har i månader fått för lite motion...
Min hälsporre som ni kan läsa om här: Inneskor ; Har inte blivit bättre. Jag har haft så ont så alla steg jag tar på jobbet har de flesta dagar varit nog.
Men nu ska det förhoppningsvis bli ändring på det för jag har varit till en ortopedtekniker och gjort avgjutningar av mina fötter för att få specialsulor tillverkade. De ska vara klara imorgon och det ser jag fram emot! :)

I min iver och förhoppning om ett rörligare liv har jag även beställt en 2 års prenumeration på tidningen Fitness:

Och räknar med att jag kommer att bli mer vältränad av att bara LÄSA den!

Och eftersom jag även fick Canis lydnadsbok i födelsedags present så räknar jag även med att när jag har läst den så kommer Kung Dino vara den lydigaste lilla lapphunden i kungariket. Och tillsammans med sin vältränade matte så kommer vi att vara ett ytterst vackert par ute i skogarna! ;)

6 kommentarer:

www.dietdog.se/dogblogg sa...

Och hjälper inte det så har ni ju alltid www.dietdog.se att falla tillbaka på!

Jea sa...

Precis! ;)

Jea sa...

Fast dieten blir till mig isådanafall, Kungen skulle nämligen snarare behöva gå upp några kilo...

Jens Isaksson sa...

Kom bara ihåg att bläddra med båda händerna så du inte snedbelastar musklerna!

Jeanette och Dino sa...

OJ, kära nå´n det ska jag tänka på! ;)

Syster-Yster sa...

Du vet väl att det är medelålders, överviktiga som får hälsporre...