tisdag 16 februari 2010

Smyckesdesign

Jag är lite periodare vad det gäller det mesta. Just nu gör jag smycken.
Jag visade tidigare min trollslända som jag blev så nöjd med:

Jag kan lixom inte stoppa vid ett par i en färg när hon blir nöjd, så nu har jag varit och handlat pärlor i olika sommarfärger och gjort flera. Och även matchande halsband till. Mitt i min iver insåg jag att jag inte hade trollsländevingar så att det räckte, så då började jag göra fjärilsmalar istället. Men det är nog trollsländorna som ligger mig närmast om hjärtat så jag har beställt fler vingar
e



Jag har även gjort dem i vitt och mintgrönt men glömde ta kort på dem.

Jag gjorde även ett par fjärilsörhängen och ett par örhängen med ryska dockor:




En kompis till mig gör smycken och säljer i en butik i Uppsala. Hon gillade min idé så pass att hon frågade om det var ok för mig att hon "tog" min idé och gjorde till försäljning.
Och självklart var det ok för mig, jag har t.o.m. varit och handlat pärlorna åt henne. :)

Men om hon blir rik och berömd pga. av detta; så kom ihåg var ni såg dem först! ;)

6 kommentarer:

Irene sa...

Men herregud, hur många öron har du egentligen, människa?!

Klart vi kommer ihåg! Och då ska vi bli din manager och utkräva en snuskigt hög procent av vinsten. Till dig alltså. Från henne.

Jea sa...

Fniss, fast jag går alltid och säger att jag är HENNES manager så jag räknar med att få del av vinsten ändå! ;)
Det roliga är att jag tycker att det är roligare att GÖRA dem än att bära dem...

Larsson sa...

Nu undrar jag en sak...

Vad får Kung Dino för smycken då? Va??
Han kan ju rimligtvis inte gå omkring med två ryska dockor i öronen. Heller!!!

Jea sa...

Nä... han är ju´ kung så det måste nog vara röd rubin eller liknande till honom... *funderar över hur jag ska ha råd med det...*

Lena & lapptussarna sa...

Herregud vad du är flitig!!!
Tar du beställningar????
Vill gärna ha med finsk lapphund i öronen ;)

Självklart ska Kungen ha rubiner eller något annat kungligt :)

Smilla sa...

DINO...... Jag utmanar dig!!!! Kolla min blogg!!