lördag 20 februari 2010

Trevlig men kort morgon...

Dagen började med att Matten släppte ut mig vid 7.30 tiden. Inom ett par minuter hade jag sällskap av amstafftiken. Nu hade matte ledsnat så hon kände att "nu skiter jag i att gå hem med deras hund!"
Men hör och häpna hon blev lika kortvarig som vanligt, för hennes matte ropade på henne och då hoppade hon tillbaka över de tre staketen. SNOPET!

Sedan vill jag tala om att jag tycker att matten är lite snål... Min polare Mattis han har fått coola glasögon han, medan jag får nöja mig med ett par fula flaskbottensliknande:




Matte säger att det är för att rubinerna till kungakronan var så dyra, så hon har inte råd med nya glasögon till mig...

6 kommentarer:

Jens Isaksson sa...

Recycling är bara bra! Även om pudeln ser något mer ut som en filmstjärna. Kungen påminner mer om en galen forskare med planer på världsherravälde...
//Kabbys sparsamma matte

Irene sa...

Instämmer med föregående talare. Världsherravälde, det är inte fy skam! Nog mer lönsamt än att vara en filmstjärna.

Bitte sa...

Snålt, om du frågar mig, Kungen. Fruktansvärt grinigt. Höj skatten. Vägra lydnad. Och, framför allt, glöm Staffebruden!

Jea sa...

Kära Bitte!
Det glädjer en kung att du kan kommentera i min blogg nu.
Vad det gäller Amstaffen Penny (Penny Porrhund som någon så lägligt gett henne namnet efter att hon bjudit ut sig för mig), så vet du väll att kungligheter gillar lite lössläppta tjejer (läs; Prins Philip och jag). Det är heller inte ovanligt att kungar har lite oäkta barn till höger och vänster.
Min matte säger dock att jag ska hålla på mig framåt vårkanten då det tydligen ska tillverkas äkta kungabarn igen.
Näväl vi får se hur det blir med den saken... /Kung Dino

Jea sa...

Världsherravälde, DET är inte fy skam det!
Då får man nog till det med MÅNGA brudar! :) /Kung Dino

Larsson sa...

Äh...jag tycker ändå att "ögonen" klär dig.
Du ser lixom...hm...lixom intelligent ut. På nåt idiotiskt sätt...