måndag 1 februari 2010

Hundbur


Jag har specialbeställt en hundbur till Kjelle. Hittade en kille ner i Falköping som hade humana priser. Faktiskt var vi så "wild and crazy" så att vi förskottsbetalade buren då vi fick en rätt bra rabatt om vi gjorde det. Erkännas ska att lite nervös var man ju´att bli lurad. Men inga problem; buren kom och jag är nöjd med den. Helsvetsad, skrammelfri, "katastrof lucka" i bakkant och krokar att hänga koppel på.
Den enda missen var att vår bil "svänger av" i kanterna, den är inte helt rak, och därför skiljer det på måtten mitt i bak och på sidorna. Buren blev därför några cm för lång, men som tur är har vi baksäten som går att skjuta fram så det löste sig ändå.

Nu har jag bäddat med tjock skön madrass åt kungen. Han hade inte kunnat bry sig mindre om just det, då han egentligen föredrar att ligga på grus utomhus eller på stenhällen framför kaminen inomhus (förutsatt att vi inte eldar så att den är sval ;) )

Är det någon annan än vår husse som INTE ser att det skulle passa bra med en hund till därbak?

5 kommentarer:

Irene sa...

Alltså, vilket tomrum! Det saknas något... vad kan det vara? Hm...

Heureka, jag har det! Det saknas en västgötaspets! Det syns ju klart och tydligt.

Jea sa...

Tänk, jag tror att du har rätt!
(Eller en Mops, eller en Lapphund, eller en boxer, eller en labbe, eller en lancasheir heeler, eller en... ja inte vet jag något på 4 ben iallfall... Men inte en hamster för den skulle smita genom gallret...)

Jens Isaksson sa...

Ser inte hussen hur ensam och lycklig Kungen ser ut?
Han ligger redan som en pascha, så minst ett par tre fjorton tikar skulle nog behöva flytta in och roa honom. Alla olika raser, för olika dagar och olika humör.

Jeanette och Dino sa...

JO hussen kommer bestämt hävda att han ser "ensam och LYCKLIG" ut! ;)

Lena & lapptussarna sa...

Självklart behöver Kungen en liten prins bredvid sig :)
Det kan man ju tydligt se!
Kram